Категория
Философия
Тип
реферат
Страницы
33 стр.
Дата
15.04.2013
Формат файла
.html — Html-документ
Архив
391826.zip — 21.8 kb
  • cnnost-v-zhitt-ljudini-ta-susplstva_391826_1.html — 78.64 Kb
  • Readme_docus.me.txt — 125 Bytes
Оцените работу
Хорошо  или  Плохо



Текст работы

Цінності в житті людини та
суспільства


Основою еволюції
філософських уявлень про цінності була давня теоретична традиція, що подавала
відношення людини до світу в дихотомії знання та цінностей. Віддавна світ
ціннісних переживань перебував у центрі філософських досліджень, головним чином
у його етичних, естетичних та релігійних проявах. В античну, середньовічну
епохи філософи розробляли ціннісну феноменологію, не піднімаючись до аналізу
власне категорії «цінність», її логічного змісту. Принциповим поштовхом до
розвитку теорії цінностей стала філософія раціоналізму, що з'явилась у XVII ст.
Раціоналізм гостро поставив питання про природу вихідних визначень буття, його
підлеглість законам і раціональну пізнаваність світу. Одночасно почав
формуватись конфронтаційний щодо раціоналізму інтуїтивістський напрям
філософії, що відстоював позараціональні начала буття.

Поворотним пунктом у
розвитку проблеми цінностей стала філософія І. Канта, його вчення про
регулятивні принципи практичного розуму, за яким вищі цінності буття мають не
онтологічні, а виключно регулятивні підстави до існування. Цим самим Кант
першим розмежував поняття буття і блага, протиставивши сферу моральності як
свободи сфері природи, яка має підлягати закону, необхідності.

У працях учнів і
послідовників Канта проблема цінностей набула вже самостійного значення.
Аксіологічний напрям у філософії почав формуватись у другій половині XIX ст. в
працях Г. Лотце, В.Віндель-банда, Г.Ріккерта. В XX ст. аксіологічну
проблематику продовжують активно розробляти представники феноменології, герменевтики,
екзистенціалізму, теорії соціальної дії. Ця велика дослідницька активність
свідчить про неподоланність вихідної філософської колізії – розуму і цінностей.
Лінія розмежування проходить для філософських шкіл через проблему раціональної
чи моральної (ціннісної) визначеності світу.




Ваше мнение



CAPTCHA