Категория
История
Тип
реферат
Страницы
6 стр.
Дата
09.03.2009
Формат файла
.rtf — Rich Text Format (Wordpad)
Архив
22780.zip — 18.27 kb
  • prybytak-c-c-ratavanne-dushy-krjedyt-lxvjarstva-belarus-xvi-xvii-stst_22780_1.rtf — 99.06 Kb
  • Readme_docus.me.txt — 125 Bytes
Оцените работу
Хорошо  или  Плохо


Текст работы

ind; Прыбытак ці ці ўратаванне душы
Прыбытак ці ці ўратаванне душы ? Крэдыт і ліхвярства
ў Беларусі XVI — XVII
стст .
Марзалюк І .
Пазыка … C лова
гэтае трывожна гучыць для чалавека
, які апынуўся ў складаным фінансавым становішчы . Сёння ў Беларусі
паміж сабой “ ваююць ” дзве асноўныя
формы “ пазыкі ” – юрыдычна аформлены
крэдыт ( пад працэнты , пад заклад
уласнасці ) ды “ сяброўска - братэрска суседская ” беспрацэнтная пазыка . У апошнім
выпадку грошы часцей за ўсё даюцца сваякам, сябрам пад “слова сумлення”.
Браць працэнты з радні, а тым больш натарыяльна афармляць умовы пазыкі, лічыцца на масавым узроўні благім тонам, сведчаннем асаблівай прагнасці
таго, хто пазычае. Ці заўсёды было так? Паспрабуем распавесці пра крэдытныя рэаліі Беларусі XVI— XVII стст.
Як вядома, стаўленне да працы ў сярэднявеччы было дваістае. Неабходнасць працаваць – наступства першароднага граху. Абагачэнне і накапленне ёсць справа грахоўная. Багацце і маёмасць не могуць служыць толькі асабістаму ўзбагачэнню – чалавек мусіць мець роўна столькі ўласнасці, колькі неабходна для існавання. Той, хто шукае прыбытку, – грашыць. Навечна ў пекла трапяць тыя, хто, набыўшы вялікія ўласнасці пры жыцці, скарыстоўваў іх толькі для асабістага ўжытку, не дапамагаў бліжняму і тым парушаў
найважнейшыя прынцыпы хрысціянскай этыкі. Запасіць багацце толькі для
сябе – значыць жыць “свінскім” жыццём, прыпадабняцца да злачынцаў, якім
няма спадзявання на Збаўленне.
Той, хто нажываецца на вечных і нязменных для ўсіх людзей каштоўнасцях, – найбольш подлы і агідны грэшнік, бо ён імкнецца атрымаць прыбытак
з таго, што дадзена ўсім людзям Богам бясплатна. Такім злачынцам, якому няма надзеі на



Ваше мнение



CAPTCHA