Категория
Прочее
Тип
конспект урока
Страницы
19 стр.
Дата
15.03.2013
Формат файла
.doc — Microsoft Word
Архив
213385.zip — 20.96 kb
  • kalendarno-tematichne-planuvannja-urokv-ukransko-lteraturi-dlja-10-klasu_213385_1.doc — 138.5 Kb
  • Readme_docus.me.txt — 125 Bytes
Оцените работу
Хорошо  или  Плохо



Текст работы

Календарно-тематичне планування уроків української літератури для 10 класу, розроблене для рівня стандарту (академічного).






Дата


Тема уроку


К-сть

годин


Примітки





І семестр






1



Вступ.

Українська література в контексті розвитку суспільства др. пол. ХХ ст. Українська література у світовому контексті, її своєрідність на загальноєвропейському тлі.
ТЛ: поняття національного і вселюдського


1




2



Література 70 – 90-х років ХІХ ст.

Історико-культурні умови розвитку літератури. Розвиток реалізму, натуралізму, пізній романтизм.


1




3



Іван Нечуй-Левицький. Життєпис письменника. Творчість письменника – новий імпульс розвитку української літератури. Загальна характеристика творчості.


1




4



«Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького – соціально-побутова повість-хроніка. Реалізм твору.
ТЛ: соціально-побутова повість, повість-хроніка. Поглиблення поняття про реалізм.


1




5




Проблема батьків і дітей у повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького. Характеристика героїв. Роль діалогів.


1




6




Українська ментальність, гуманістичні традиції народного побуту й моралі в повісті «Кайдашева сім’я». Утвердження цінностей національної етики засобами комічного.
РМ Письмова творча робота (українська ментальність).

ТЛ:
засоби змалювання комічного


1

РМ

(навчальна письмова творча робота)


7



Панас Мирний . Життєвий шлях письменника. Загальна характеристика творчості.


1




8



«Хіба ревуть воли, як ясла повні?» – перший в українській літературі соціально-психологічний роман. Співавторство Панаса Мирного з Іваном Біликом. Історія написання роману, особливості композиції.
ТЛ: соціально-психологічний роман.


1




9




Панорама народного життя в романі Панаса Мирного та Івана Білика «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Еволюція Чіпки: від правдошукача до розбійника.


1




10




Жіночі образи в романі Панаса Мирного та Івана Білика «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Проблема життєвого вибору.


1




11




Творчість І. Нечуя-Левицького і Панаса Мирного (узагальнення й систематизація вивченого). Інструктаж до написання контрольного домашнього твору за романом Панаса Мирного та Івана Блика «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» або “Кайдашева сім’я” І. Нечуя-Левицького.
Контрольна робота № 1 «Творчість І. Нечуя-Левицького й Панаса Мирного» (тест)


1

РМ (контрольний домашній твір)

КР №1

(тест)


12




Іван Карпенко-Карий. Життєвий шлях письменника. Багатогранність діяльності. Загальна характеристика творчості.


1




13



ПЧ “Хазяїн”
ТЛ: поглиблення поняття про жанри драматичного твору.


1

ПЧ


14




Трагікомедія Карпенка-Карого «Мартин Боруля», її сценічний успіх. Дворянство як міф про краще життя.


1




15




Психологічна переконливість і трагікомічне звучання образу Мартина Борулі.

Значення творчості І. Карпенка-Карого.


1




16



Михайло Старицький . Життєвий шлях письменника. Багатогранність діяльності. Загальна характеристика творчості.
РМ Усний навчальний міні-твір (за опрацьованим на уроці матеріалом).


1

РМ

(усний навчальний міні-твір)


17




Пригодницький сюжет, драматизм історико-пригодницької повісті М. Старицького «Оборона Буші». Багатопроблемність твору.


1




18




Шлях помсти і крові як трагічні сторінки в житті українського і польського народів. Образи та символи повісті «Оборона Буші». Особливості характеротворення. Композиційна роль пейзажів.


1




19



Борис Грінченко . Життя і творчість письменника. Багатогранність діяльності. Утвердження прагнення людини до любові, добра в оповіданні «Каторжна». Психологізм твору.


1




20




Творчість І. Карпенка-Карого, М. Старицького, Б. Грінченка (узагальнення й систематизація вивченого)
Контрольна робота № 2 «Творчість І. Карпенка-Карого, М. Старицького, Б. Грінченка» (тест)


1

КР № 2

(тест)


21



Українська література наприкінці ХІХ – початку ХХ століть

Домінуючі особистісні чинники у світогляді людини на рубежі віків. Основні риси українського модернізму.
ТЛ: модернізм.


1




22



Іван Франко. Життєвий шлях письменника. Багатогранність діяльності в українській культурі, її вплив на культурний і політичний розвиток України.


1




23




Лірика збірки І. Франка «З вершин і низин». Концепція поступу людства й незламний оптимізм у вірші «Гімн». Символ вічної жіночності, материнства й краси в поезії «Сікстинська мадонна».
ТЛ: сонет.


1




24




Поетична збірка І. Франка «Зів’яле листя». Емоційна гама почуттів ліричного героя в поезіях «Безмежне поле…», «Ой ти, дівчино, з горіха зерня...», «Чого являєшся мені». Утвердження людських почуттів, ідеалу кохання.
ТЛ: неоромантизм.


1




25




Драматизм людських стосунків, роздуми про безсмертя людини в «Легенді про вічне життя» І. Франка. Взаємне кохання як критерій щастя.


1




26



«Декадент» – поетичне кредо І. Франка. Життєствердна позиція ліричного героя. Віра в майбутнє своєї нації у вірші-заклику «Розвивайся ти, високий дубе…»


1




27




Поема «Мойсей» – одна з вершин творчості І. Франка. Проблематика твору: історичний шлях нації, визначна особистість як її провідник, пробудження національної свідомості, історичної пам’яті. Неоромантичне звучання поеми.


1




28




Пролог до поеми «Мойсей» – заповіт І. Франка українському народові.

Значення творчості І. Франка.
ТЛ: філософська поезія; віршові розміри (повторення)


1




29



Контрольна робота № 3 (контрольний класний твір за мистецькою спадщиною І. Франка)


1

КР № 3 (контрольний класний твір)


30



Контрольна робота № 3 (контрольний класний твір за мистецькою спадщиною І. Франка)


1

КР № 3

(контрольний класний твір)


31



ПЧ Бесіда за повістю І. Франка «Перехресні стежки» (або за п’єсою «Украдене щастя»)


1

ПЧ


32




Аналіз контрольного твору.

Творчість І. Франка (узагальнення й систематизація вивченого)


1







ІІ семестр






33



Михайло Коцюбинський . Життя і творчість письменника, гуманізм світогляду. Загальна характеристика творчості.


1




34




Еволюція художньої свідомості митця: від народництва і реалізму до модернізму. Психологічна новела «Іntermezzo». Автобіографічна основа новели. Проблеми душевної рівноваги, повноцінного життя, специфіка творчого процесу.
ТЛ: новела, імпресіонізм.


1




35




Психологічно переконливе розкриття внутрішнього стану людини в новелі М. Коцюбинського «Intermezzo». Символічні образи. Поетика імпресіонізму.


1




36




Трагічна доля Івана й Марічки як наслідок суперечності між мрією і дійсністю в повісті М. Коцюбинського «Тіні забутих предків». Духовний світ людини у зв’язку зі світом природи.


1




37




Фольклорне тло повісті М. Коцбюбинського «Тіні забутих предків». Образи та символи в повісті. Образи Івана й Марічки як втілення романтичної ідеї незнищенності кохання.


1




38



Ольга Кобилянська . Життя і творчість письменниці. Загальна характеристика творчості.


1




39




Проза О. Кобилянської – найяскравіша модель раннього українського модернізму. Повість “Людина” (оглядово).


1




40




Повість «Земля» – психологічне трактування вічних проблем (людини і землі, злочину і кари) на українському матеріалі. Проблема сакрально-містичного зв’язку людини із землею в повісті О. Кобилянської.


1




41




Розкриття споконвічного прагнення селянина бути господарем на землі. Трагічна історія родини Федорчуків – новітня інтерпретація християнського мотиву братовбивства в повісті О. Кобилянської «Земля».


1




42




Михайло і Сава – протилежні психологічні типи. Марійка та Івоніка – уособлення цінностей народної моралі в повісті О. Кобилянської «Земля».
РМ Диспут на тему доведення Савиного злочину.


1

РМ

(диспут)


43




Сава і Рахіра – втілення духовної деградації. Трагедія шляхетної, чутливої душі Анни в жорстоких обставинах тогочасного сільського життя. Глибокий психологізм і символізм повісті О. Кобилянської «Земля».
ТЛ: символізм.


1




44




Творчість М. Коцюбинського й О. Кобилянської (узагальнення й систематизація вивченого) Інструктаж до написання домашнього твору за повістю О. Кобилянської «Земля».
Контрольна робота № 4 «Творчість М. Коцюбинського й О. Кобилянської» (тест)


1

КР № 4

(тест)

РЗМ

(контрольний домашній твір)


45



Василь Стефаник . Життєпис письменника. Загальна характеристика творчості митця.
ТЛ: експресіонізм.


1




46




Новаторство В. Стефаника. Новела «Камінний хрест» – психологічне розкриття теми еміграції. Історична основа твору. Сюжетно-композиційні особливості новели В. Стефаника «Камінний хрест».


1




47




Драматизм конфлікту, емоційна загостреність зображуваного в новелі. Ідея нерозривної єдності Івана Дідуха з полем, рідною землею. Танець головного героя як символ трагізму й розпачу від прощання з рідним краєм.


1




48



Леся Українка . Життєвий і творчий шлях письменниці. Роль родини, культурного оточення й самоосвіти у формуванні світобачення письменниці.


1




49




Неоромантизм як основа естетичної позиції Лесі Українки. Символічність, романтичні образи, прийом контрасту, сильна вольова особистість у вірші «Contra spem spero!» Громадянська лірика Лесі Українки. «І все-таки до тебе думка лине…», «І ти колись боролась, мов Ізраїль…»
ТЛ: неоромантизм.


1




50




Утвердження духовної цінності почуття любові у віршах інтимної лірики «Все-все покинуть, до тебе полинуть…», «Уста говорять: «Він навіки згинув!..»


1




51




Фольклорно-міфологічна основа сюжету драми-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня» . Символічність образів Мавки і дядька Лева – уособлення духовності й краси. Мати Лукаша й Килина – антиподи головній героїні Мавці. Поєднання високої духовності й буденного прагматизму в образі Лукаша.
ТЛ: драма-феєрія.


1




52




Природа і людина в драмі-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня». Неоромантичне утвердження духовно-естетичної сутності людини, її творчих можливостей.


1




53




Конфлікт між буденним життям і високими пориваннями душі особистості, дійсністю і мрією в драмі-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня». Почуття кохання Мавки й Лукаша як розквіт творчих сил людини.


1




54



Контрольна робота № 5 (контрольний твір за літературною спадщиною Лесі Українки або В. Стефаника).


1

КР № 5

(контрольний класний твір)


55



Контрольна робота № 5 (контрольний твір за літературною спадщиною Лесі Українки або В. Стефаника).


1

КР № 5

(контрольний класний твір)


56




Аналіз контроольного твору.

Творчість В. Стефаника й Лесі Українки (узагальнення й систематизація вивченого)


1




57



Микола Вороний. Життя і творчість митця. Мотив необхідності для поета бути «цілим чоловіком» у вірші «Іванові Франкові».


1




58




Єдність краси природи і мистецтва в поезії М. Вороного «Блакитна панна».

Жіночий образ у вірші «Інфанта».
РМ Письмова творча робота (за поетикою віршів М. Вороного).

ТЛ:
символізм (поглиблення знань).


1

РМ

(навчальна письмова творча робота)


59



Олександр Олесь . Життя і творчість, світоглядні переконання митця. Патріотичні почуття в поезії «О слово рідне! Орле скутий!..»


1




60




Прагнення гармонії людини й природи. Музичність і звукова виразність у поезіях Олександра Олеся « З журбою радість обнялась…», «Чари ночі».


1




61




Символізм драматичного етюду Олександра Олеся «По дорозі в Казку». Дорога в казку – символ духовних поривань людини до кращого життя. Проблема вождя і маси у творі. Трагічна суперечність між духовністю, мрією і жорстокістю.
ТЛ: драматичний етюд.


1




62



Володимир Винниченко . Життя і творчість, громадянська й політична діяльність. Загальна характеристика творчості письменника.


1




63




Прозові й драматичні твори В. Винниченка. Мала проза: ідейно-стильові особливості збірки «Краса і сила». Перший український науково-фантастичний роман «Сонячна машина».


1




64




Поєднання реалістичного змалювання дійсності та філософського підтексту (плинність життя, щастя людини, мить – частинка вічності) в новелі В. Винниченка «Момент».


1




65




Образ панни – втілення ідеї вічної жіночності й краси. Імпресіонізм новели В. Винниченка «Момент». Значення художньої спадщини письменника.
ТЛ: неореалізм.


1




66



ПЧ Бесіда за трагедією В. Винниченка «Гріх» (або за романом «Записки кирпатого Мефістофеля»)


1

ПЧ


67




Творчість М. Вороного, Олександра Олеся й В. Винниченка (узагальнення й систематизація вивченого).
Контрольна робота № 6 «Творчість М. Вороного, Олександра Олеся, В. Винниченка» (тест)


1

КР № 6

(тест)


68




Література рідного краю (поезія)


1




69




Література рідного краю (проза)


1




70




Підсумковий урок


1




Ваше мнение



CAPTCHA