Категория
Астрономия
Тип
реферат
Страницы
20 стр.
Дата
18.11.2014
Формат файла
.html — Html-документ
Архив
1043141.zip — 15.54 kb
  • kultura-ta-osvta-ukrani-v-litovsko-polskij-perod_1043141_1.html — 49.5 Kb
  • Readme_docus.me.txt — 125 Bytes
Оцените работу
Хорошо  или  Плохо


Текст работы

КУЛЬТУРА ТА ОСВІТА

 

а) Шкільництво . Мало відомо про стан шкільництва в литовсько-польській добі.

Безперечно, в манастирях, при церквах школи існували по-старому, в кращих

школах можна було не лише навчитися читати та писати, але й набути деякі

відомості з теології, літератури, грецької мови. В XVI ст. такі школи при церквах та

манастирях стали загальнопоширенийи.

У 1550 році згадується школу при Красноставській церкві. В 1596 році княгиня

Олена Чарторийська-Горностай зорганізувала школу в заснованому нею

Пересопницькому манастирі. В Почаїв-ському манастирі збудувала школу Ганна

Гойська, в Загаєцькому — Раїна Ярмолинська і т. д.

У цих школах діти вивчали азбуку, молитви, читали часослов, псалтир, кращі учні

— «Апостола». Ф. Скорина у передмові до Біблії писав, що псалтир був шкільним

підручником. Письма вчили староуставного, а пізніше скоропису, що виробляється

з XV ст. і з XVI ст. уживається в актовому письмі та урядовому діловодстві; вчили

також рахунки.

Навчителями в церковних та манастирських школах були дяки. У 1562 р.

Ходкевич, фундуючи Заблудівську церкву, половину суми призначає на утримання

дяка-«уставника», якого зобов'язує «на науці дітей держать». Так само й князь К.

Острозький, фундуючи «уставника»-дяка в Острозі, покладає на нього обов'язок

«школи держати». В своєму заповіті В. Загоровський, каштелян Волинський, згадує

«дяка доброго», як учителя. В 1581 р. пастор. Одерброн писав, що в Україні при

всіх церквах були школи. В церковних фундаціях не згадують про школи, а лише



Ваше мнение



CAPTCHA